A Pedra Cabalgada do Brazal

PEDRA DO  BRAZAL (ou Pedra Cabalgada)

É un gran mole de granito localizada no monte do  Brazal. Pódese dicir que é un dos poucos monumentos caprichosos da natureza que se mantén intacto despois de millóns de anos aguantando multitude de agresións naturais como choiva, vento, terremotos, etc e algunha que outra polo home, manténdose en equilibrio estable ata os nosos días. 

Cunha superficie de apoio de 0,5  m de radio sobre a súa base inferior de granito de forma  semiesférica de 2 m de radio, soporta o peso de máis de 150 toneladas. O seu centro de gravidade coincide cun punto tanxente de ambas, eixo principal de equilibrio. Na súa superficie superior ten tres  pilóns  cilíndricos,  socavados pola erosión da choiva e o vento. Un deles, de 0,48  m de profundidade e 0,8  m de  diámtero, mantén auga durante case todo o ano. Tamén se pode observar, dacabalo da mole, un pequeno bloque de granito solto, que en realidade eran dúas, un deles foi tirado ao chan.

Atópase moi preto do Camiño de Santiago a Fisterra-Muxía.

 Ademais, ao gañador da 12ª etapa da Volta España 2012 no miradoiro de Ou Ézaro,  Joaquim Rodríguez ” Purito”, entregóuselle un trofeo que era unha réplica desta pedra.


PIEDRA de  BRAZAL ( o Piedra Cabalgada)

Es una gran mole de granito localizada en el monte de O Brazal, en el borde oeste del camino que sale del lugar de O Logoso en dirección sur, bordeando el castro del mismo nombre. Se puede decir que es uno de los pocos monumentos caprichosos de la naturaleza que se mantiene intacto después de millones de años aguantando multitud de agresiones naturales como lluvia, viento, terremotos, etc y alguna que otra por el hombre, manteniéndose en equilibrio estable hasta nuestros días.

Con una superficie de apoyo de 0,5 m de radio sobre su base inferior de granito de forma semiesférica de 2m de radio, soporta el peso de más de 150 toneladas. Su centro de gravedad coincide con el punto tangente de ambas, eje principal de equilibrio. En su superficie superior tiene tres pilones cilíndricos, socavados por la erosión de la lluvia y el viento. Uno de ellos, de 0,48 m de profundidad y 0,8 m de diámtero, mantiene agua durante casi todo el año. También se puede observar, a caballo de la mole, un pequeño bloque de granito suelto, que en realidad eran dos, uno de ellos fue tirado al suelo.

Se encuentra muy cerca del Camino de Santiago a Fisterra-Muxía. Además, al ganador de la 12ª etapa de la Vuelta España 2012 en el mirador de O Ézaro, Joaquim Rodríguez “Purito”, se le entregó un trofeo que era una réplica de esta piedra.

Vídeo do Concello de Dumbría amosando a paisaxe onde se escontra esta xoia da natureza:

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Crea un sitio web ou un blogue de balde en WordPress.com.

Subir ↑

A %d blogueros les gusta esto: